Zeist | Gepubliceerd op: 27 mei 2009
Details

Heinz is jarig en wordt dit jaar 140. Wat ooit begon met een eenvoudig idee om Tomato Ketchup te produceren blijkt decennia later nog even actueel en waardevol als toen. Als ware het een tijdloze creatie.
Wie jarig is trakteert. Deze verjaardag wordt samen gevierd met Fight cancer, het eigenwijze jongeren label van KWF Kankerbestrijding. Kunstenaar Ruud de Wild heeft belangeloos een op Heinz geïnspireerd schilderij gemaakt. Iedere Heinz Lover die €10,- doneert aan Fight cancer maakt kans op dit unieke meesterwerk. Het doel is om zoveel mogelijk geld voor Fight cancer in te zamelen.

“Quality is to a product, what character is to a man” zei oprichter Henry John Heinz ooit. Met die quote in het achterhoofd is Ruud de Wild gevraagd om een kunstwerk te maken. De Wild is een authentieke, jonge kunstenaar met karakter en past bij de filosofie van Heinz. Het is tekenend voor Ruud dat hij meteen belangeloos meewerkte toen bleek dat de verjaardag om Fight cancer draaide.

“Fight cancer is een bijzondere club die op originele aandacht vraagt en fondsen werft voor kankeronderzoek. Heinz kan zich helemaal vinden in deze eigenwijze aanpak. Fight cancer is steeds in staat om op een “out of the box” manier dit zo belangrijke onderwerp in de spotlights zetten”. “Als blijk van waardering voor hun strijd willen we ter ere van onze verjaardag de initiatieven van Fight cancer ondersteunen”, aldus Menno van der Vlist van Heinz.

Omdat iedereen kans moet kunnen maken op dit schilderij is gekozen voor een donatiesysteem in plaats van een veiling. Iedereen die via de site doneert, dingt mee naar het doek. Om een zo groot mogelijk bedrag in te zamelen voor Fight cancer worden onder de deelnemers ook nog spannende gadgets, zoals een aantal Heinz beach cruisers, verloot. Alle opbrengsten gaan direct naar Fight cancer.

Op donderdag 4 juni wordt het kunstwerk onthuld. In het Oude Volkskrantgebouw overhandigt Ruud de Wild het doek aan Fight cancer. Terplekke wordt het schilderij in een glazen mobiele vitrine geplaatst en gaat het meesterwerk zes weken op tournee door Nederland. Het kunstwerk is o.a. te zien tijdens de Fight cancer Loveland Festival tour. De actie loopt tot en met 12 juli. Op 14 juli wordt de prijswinnaar van het kunstwerk bekend gemaakt.

Noot voor de redactie

Doneren aan Fight cancer kan via de speciale actie website www.heinz.nl/140jaar. De actie loopt tot en met zondag 12 juli a.s. De opbrengst van de donaties komt geheel ten goede aan Fight cancer. De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld.

Voor meer informatie, high res. beeldmateriaal en andere vragen kunt u bellen met Trimedia: Garance Bongers gbongers@trimedia.nl of Lizzy Bradley lbradley@trimedia.nl 023-750 3210

Celebrate 140 years Heinz
Support Fight cancer & win een De Wild!

“Quality is to a product, what character is to a man”

— Henry John Heinz

— Menno van der Vlist